Page 107 - AC/E Digital Culture Annual Report 2014
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AC/E digital culture ANNUAL REPORT 2014NOTES1 Steven Johnson (2013). Futuro perfecto. Sobre el progre‐ so en la era de las redes. Madrid: Turner Noema.2 “Presencia de las empresas del Ibex 35 en la web 2.0”. El País and Estudio de Comunicación. September 2013.3 That is to say, 24 hours a day, 7 days a week (ed.).4 Carried out by Dosdoce and EndeComunicación. May 2013 . http://www.dosdoce.com/articulo/estudios/3820/ museos‐en‐la‐era‐digital/5 “Análisis de las Redes Sociales. Sector Museos de Espa‐ ña” (SocialWin). September 2013.BIBLIOGRAPHYSteven Johnson (2013). Futuro perfecto. Sobre el pro‐ greso en la era de las redes. Madrid: Turner Noema. An interesting reflection about the networks’ contribution to what we call the progress of societies.La empresa en la web 2.0. Javier Celaya http:// www.amazon.es/empresa‐web‐2‐0‐comunicaci% C3%B3n‐empresarial/dp/849875173XComunidades virtuales y redes sociales. José Antonio Gallego Ed. Wolters Kluwer http:// www.comunidadenlared.com/comunidades‐ virtuales‐y‐redes‐sociales‐el‐libro/Socionomia ¿Vas a perderte la revolución social?Dolors Reig http://www.casadellibro.com/libro‐ socionomia‐vas‐a‐perderte‐la‐revolucion‐ social/9788423409594/1964603Here Comes Everybody: The Power of Organizing Without Organizations. Clay Shirky http:// www.amazon.com/Here‐Comes‐Everybody‐ Organizing‐Organizations/dp/0143114948“Presencia de las empresas del Ibex 35 en la web 2.0”. El País and Estudio de Comunicación. September 2013. http:// www.estudiodecomunicacion.com/extranet/AC/Epresencia‐de‐las‐empresas‐del‐ibex‐35‐en‐la‐web‐ 2‐0/ A snapshot of the way the large Spanish companies currently use the social networks.“Discotecas y medios sociales” (Woo Media). September 2013. http://www.woomedia.es/ uploads/1/3/5/4/13549206/ estudio_top100_discotecas_y_medios_sociales.pdf. An analysis that shows how one of our country’s entertainment sectors is using the social networks well, so much so that it is amongst the best in the world.“Museos en la era digital” Dosdoce and EndeComu‐ nicación. May 2013. An interesting consideration of how the main Spanish museums are using the social networks before, during and after a visit. http:// www.dosdoce.com/articulo/estudios/3820/museos‐ en‐la‐era‐digital/“Análisis de las Redes Sociales. Sector Museos de España” (SocialWin). September 2013. http:// www.socialwin.es/wp‐content/uploads/2013/09/ An%C3%A1lisis‐de‐Redes‐Sociales‐Sector‐Museos‐ Espa%C3%B1a.pdf Ranking of the various criteria for the use of the social networks by Spanish museums.WEB SITESMuseo Thyssenhttp://www.museothyssen.org/thyssen/homeBiblioteca Nacional de España. Biblioteca Digital Hispanicahttp://www.bne.es/es/Catalogos/ BibliotecaDigitalHispanica/Inicio/index.htmlTate Modernhttp://www.tate.org.uk/visit/tate‐modernMoMAhttp://www.moma.org/Rijksmuseumhttps://www.rijksmuseum.nl/enLanzanoshttp://www.lanzanos.com/WHERE WE ARE HEADING: DIGITAL TRENDS IN THE WORLD OF CULTURETHEME 8: ARE THE SOCIAL NETWORKS ANY USE TO THE CULTURE INDUSTRY? CURRENT PAGE...107


































































































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