Page 78 - AC/E Digital Culture Annual Report 2014
P. 78
AC/E digital culture ANNUAL REPORT 2014REFERENCESArmañanzas, E.; Díaz Noci, J. and Meso, K. (1996). El periodismo electrónico. Información y servicios multimedia en la era del ciberespacio. Barcelona: Ariel.Asensi, F. (2013). “El caso de éxito del transmedia de las series españolas: iRTVE”. In Fundación Audiovisual de Andalucía (ed.), Profesionales audiovisuales ante el nuevo escenario transmedia, pp. 151‐178. Seville: Fundación Audiovisual de Andalucía.Carrión, F. (2013). “El productor transmedia: hacia la experiencia de entretenimiento total”. In Fundación Audiovisual de Andalucía (ed.), Profesionales audiovisuales ante el nuevo escenario transmedia, pp. 17‐31. Seville: Fundación Audiovisual de Andalucía.Carter, J. (2011). What If... Theatre Embraced Transmedia? In the blog Theatre Communications Group (TGC) Circle. http:// www.tcgcircle.org/2011/04/what‐if‐theatre‐ embraced‐transmedia/Cebrián, M. and Flores, J. (2011). Periodismo en la telefonía móvil. Madrid: Fragua.Cheshire, T. (2012). “Metamedia storyteller: Jeymes Samuel's debut is too big for one platform”. Wired, 30 May 2012. http://www.wired.co.uk/magazine/ archive/2012/06/play/metamedia‐storytellerFlores, J. and Salinas, C. (2012). Sinergias en la construcción del Nuevo Periodismo derivadas del Data Journalism y el Transmedia Journalism. Paper given at the 3rd International Communication 3.0 Congress, Salamanca, 10‐11 October 2012.Gifreu, A. (2012). El documental interactiu com a nou gènere audiovisual. Estudi de l’aparició del nou gènere, aproximació a la seva definició i proposta de taxonomia i d’un model d'anàlisi a efectes d'avaluació, disseny i producció. Doctoral thesis presented at the Communication Department, Universitat Pompeu Fabra.AC/EGrandio, M. (2009). Audiencia, fenómeno fan y ficción televisiva. El caso de Friends. Buenos Aires: Libros en Red.Guarinos, V. (2007). “Transmediales, el signo de nuestro tiempo”. Comunicación, 5, 2007, pp. 17‐22.Hernando, S. (2013). “Un escenario llamado Internet”. El País, 21 February 2013. http:// cultura.elpais.com/cultura/2013/02/20/ actualidad/1361381042_453502.htmlMautor, A. (2013). “Entrevistamos a The YTriple Corporation”. In the blog Nos gusta la música.com. http://metal.nosgustalamusica.com/entrevistamos‐ a‐the‐ytriple‐corporation/Renó, D. and Flores, J. (2012). Periodismo transmedia. Reflexiones y técnicas para el ciberperiodista desde los laboratorios de medios interactivos. Madrid: Fragua.Rodríguez, P . (2013). Planes de internacionalización para producciones transmedia. In Fundación Audiovisual de Andalucía (ed.), Profesionales audiovisuales ante el nuevo escenario transmedia, pp. 179‐200. Seville: Fundación Audiovisual de Andalucía.Scolari, C. A.; Fernández de Azcárate, S.; Garín, M.; Guerrero, M.; Jiménez, M.; Martos, A.; Obradors, M.; Oliva, M.; Pérez, O. and Pujadas, E. (2012). Narrativas transmediáticas, convergencia audiovisual y nuevas estrategias de comunicación. http:// www.cac.cat/pfw_files/cma/recerca/quaderns_cac/ Q38_scolari_et_al_ES.pdfScolari, C. A. (2008). Hipermediaciones. Elementos para una teoría de la comunicación digital interactiva. Barcelona: Gedisa.Scolari, C. A. (2009). “Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds, and Branding in Contemporary Media Production”. International Journal of Communication, vol. 3 (2013), pp. 586‐606. http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/477Scolari, C. A. (2013). Transmedia storytelling. Cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Deusto.WHERE WE ARE HEADING: DIGITAL TRENDS IN THE WORLD OF CULTURETHEME 6: TRANSMEDIA STORYTELLING: NEW WAYS OF COMMUNICATING IN THE DIGITAL AGE CURRENT PAGE...78