Page 186 - AC/E Digital Culture Annual Report
P. 186
186
186 I. Saldaña and J. Celaya (2013). “Los museos en
la era digital: Uso de nuevas tecnologías antes, durante y después de visitar un museo, centro cultural o galería de arte”. Dosdoce.com. Retrieved from http://www.dosdoce.com/upload/ficheros/ noticias/201305/los_museos_en_la_era_digi- tal__un_estudio_de_dosdoce.pdf
187 J. A. Vázquez (21/05/2013). “Gamificación en los museos”. Dosdoce.com. Retrieved from http:// www.dosdoce.com/2013/05/21/gamifica- cion-en-los-museos/
188 J. Celaya (03/07/2013). “Gamificación en las artes escénicas”. Dosdoce.com. Retrieved from http://www.dosdoce.com/2013/07/03/gamifica- cion-en-las-artes-escenicas/
189 Further information on this service is available
at https://www.mecd.gob.es/cultura-mecd/ areas-cultura/bibliotecas/novedades/destacados/ ebiblio.html
190 Further information on this service is available at
http://www.eliburutegia.euskadi.eus
191 Further information on this programme at http:// www.lecturalab.org/story/_1776
192 E. Yuste Tuero (22/11/2017). “Alfabetización mediática en bibliotecas”. Elisa Yuste. Consultoría en cultura y lectura. Retrieved from http://www.elisay- uste.com/alfabetizacion-mediatica-bibliotecas/
193 See http://clubesdelectura.castillalamancha.es
194 Further information on the exhibition can be found at https://www.accioncultural.es/es/ pasa_pagina_invitacion_lectura
195 See https://librarium.educarex.es
196 See http://www.esdelibro.es
197 Further information is available from these links:
https://www.edu.xunta.es/biblioteca/blog/?q=- category/19/87
http://www.edu.xunta.es/biblioteca/ blog/?q=node/1015
198 Escornabot is an open-source project for an educa- tional robot begun in Galicia to introduce girls and boys to robotics and programming. The name is
a combination of “escornaboi”, the Galician word for Lucanus cervus, the largest known beetle, and “robot”.
199 https://www.ohlibro.com
200 http://komilibro.blogspot.com.es
201 http://apptk.es
202 https://www.audiobooks.com
203 http://fomentodelalectura.mecd.gob.es/inicio. html
CONCLUSIONS
Readers in the digital age